Gemeenteraadsverkiezingen maart 2018

Bert de Pijperwoensdag 05 april 2017 15:32

Nu de verkiezingen voor de Tweede Kamer achter de rug zijn komen de gemeenteraadsverkiezingen eraan. Deze verkiezingen worden gehouden op 21 maart 2018. Voor de ChristenUnie is de campagne inmiddels van start gegaan met een bijeenkomst in Amersfoort op zaterdag 1 april jl. Vanuit heel Nederland werd deze bijeenkomst door gemeenteraadsleden en bestuurders van kiesverenigingen bezocht. Vanuit Amstelveen was Bert de Pijper aanwezig. De dag begon met een inleiding door Roel Kuiper; lid van de Eerste Kamer. Op de dag werden verder een groot aantal deelsessies georganiseerd. Dit waren o.a. de volgende deelsessies:

* vind de juiste kandidaten;

* vind de juiste thema's voor verkiezingsprogramma en campagne;

* ken je doelgroep;

* succesvol campagnevoeren op social media;

* jong en verkiesbaar: hoe trek jij jongeren naar de stembus;

* de selectieprocedure;

* het voeren van selectiegesprekken;

* hoe stel je een verkiezingsprogramma op;

* hoe haal ik de lokale media;

* netwerken en lobbyen;

* het campagneplan; en

* vind de juiste thema's voor verkiezingsprogramma en campagne.

De dag werd afgesloten door Eppo Bruins; lid van de Tweede Kamer. Hij benadrukte nog eens hoe belangrijk het gebed is voor de kandidaten en de campagne.

Dit alles betekent dat er voor de fractie en de leden van de kiesvereniging een uitdagend, maar ook druk jaar voor hen ligt. Er is veel werk te verzetten: het schrijven van een verkiezingsprogramma, het zoeken van geschikte kandidaten voor de kandidatenlijst en het voeren van campagne naar de gemeenteraadsverkiezingen toe. Dit alles moet worden ondersteund door mensen die willen bidden voor het werk van de ChristenUnie. Laten we bidden en vertrouwen dat we bij de gemeenteraadsverkiezingen in Amstelveen de ene zetel kunnen verdubbelen naar twee zetels en dat het wellicht mogelijk is om ook in de andere drie gemeenten van de kiesvereniging, Aalsmeer, Ouder-Amstel en Uithoorn mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Doet u met ons mee?

Bert de Pijper