ChristenUnie geschokt door overlijden oud-voorzitter Piet Rietveld

maandag 04 november 2013 16:52

In de nacht van donderdag 31 oktober op vrijdag 1 november jl. is de oud-voorzitter van de lokale ChristenUnie, professor Piet Rietveld, overleden op 60-jarige leeftijd.

Hij was zeer geliefd onder de leden van de ChristenUnie. Ruim vijftien jaar was hij voorzitter van de Amstelveense ChristenUnie en haar voorlopers GPV en RPF. Onder zijn bezielende leiding werd in 2006 voor het eerst meegedaan met de lokale verkiezingen. Niet zonder succes: de partij kwam met één zetel in de gemeenteraad en leverde een periode later zelfs een wethouder.

Piet Rietveld was in het dagelijks leven professor aan de VU in de vervoerseconomie en behoorde volgens velen tot de Top 20 economen van de wereld. Hij won meerdere prijzen en besteedde die gelden weer aan nieuwe onderzoeken.

Wethouder Jacqueline Koops: "Piet Rietveld werd slechts enige weken geleden gediagnosticeerd met alvleesklierkanker. Zijn overlijden komt dan ook zeer abrupt. Ikzelf, maar ook de fractie en huidige bestuur zullen hem erg missen. Hij kenmerkte zich in zijn persoonlijk leven door het feit dat hij geen auto bezat. Hij deed alles op de fiets of met de trein. Zijn bescheidenheid en zijn hoge mate van intelligentie en snel schakelen maakten hem zeer geliefd bij een ieder. Hij was een zeer aimable man. Ik heb zo'n tien jaar nauw met hem samengewerkt en dat was altijd zeer prettig. Het is onvoorstelbaar dat hij er niet meer is."

Piet Rietveld wordt a.s. donderdag 7 november 's middags begraven.