Daverend succes voor idee van ChristenUnie: KlikM

dinsdag 04 december 2012 16:07

Het idee van de ChristenUnie om te voorkomen dat afvalzakken met plastic afval langs de weg, wegwaaien, door ze te bevestigen aan een ophangsysteem aan lantaarnpalen, het zogenaamde KlikM-systeem, blijkt een daverend succes te zijn. Nadat de gemeente had besloten in enkele wijken in Amstelveen dit systeem als pilot in te voeren, blijkt KlikM zo succesvol te zijn dat het college heeft besloten dit idee van de ChristenUnie over te nemen en het systeem voor heel Amstelveen te gaan invoeren, aldus Bert de Pijper, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

Het college heeft een persbericht doen uitgaan waaruit blijkt dat KlikM zo’n succes is dat men besloten heeft dit idee van de ChristenUnie door heel Amstelveen te gaan invoeren. Vanaf begin 2013 worden KlikM’s geplaatst op die doorgaande wegen in Amstelveen waar de wind het meeste vat op heeft. Daarnaast kunnen ook bewoners een verzoek bij de gemeente indienen voor het plaatsen van een KlikM in hun straat, via tel. 020 – 540 4911. Op de gemeentelijke website www.amstelveen.nl is te zien waar al KlikM’s staan en waar ze worden geplaatst. Het college hanteert de visie “Als bewoners hun plastic scheiden, dan wordt er van de kant van de gemeente voor gezorgd dat het geen rommel wordt op straat”. Daarmee draagt dit idee van de ChristenUnie bij aan een schoon Amstelveen, aldus Bert de Pijper.

De ChristenUnie is een partij, welke hecht aan een milieubewuste inrichting van de straten van Amstelveen. Om die reden heeft de ChristenUnie destijds met schriftelijke vragen bij het college aandacht gevraagd voor wegwaaiende afvalzakken die langs de weg staan, om door de afvalophaaldienst te worden opgehaald.De ChristenUnie adviseerde het college een ophangsysteem aan lantaarnpalen in te voeren. Op deze wijze blijven de straten van Amstelveen schoon en worden ze niet vervuild door rondzwervende plastic zakken. Nadat het college besloten had een pilot met KlikM in te voeren, blijkt nu dat KlikM een daverend succes is. Met dit idee van de ChristenUnie is een bron van ergernis bij menig Amstelvener tot het verleden gaan behoren. Amstelveen blijft hierdoor schoon, en dat is alleen maar winst voor onze stad, aldus Bert de Pijper.