Tel uw zegeningen - Een zegeningenregister voor Amstelveen

maandag 03 september 2012 12:25

De ChristenUnie is voor het eerst in haar bestaan coalitiepartij in Amstelveen. Sinds de verkiezingen van 2010 neemt de ChristenUnie deel aan het college. Wethouder Jacqueline Koops beheert in het college de sociale portefeuille. "Wij vinden het een voorrecht dat we deze periode van vier jaar verantwoordelijkheid mogen dragen voor het bestuur van onze stad”, aldus fractieleider Bert de Pijper. Nu we halverwege die periode zijn, hebben we de balans opgemaakt wat de ChristenUnie de afgelopen periode voor Amstelveen heeft kunnen betekenen. We noemen dat ons zegeningenregister.

De ChristenUnie heeft zowel door het beleid van wethouder Koops als door initiatieven uit de fractie veel voor de Amstelveense samenleving tot stand gebracht. Halverwege de periode van vier jaar is het voor ons een goed moment om de Amstelveense samenleving te laten zien, waar de ChristenUnie in het college en in de fractie mee bezig is geweest. De ChristenUnie gaat verantwoordelijkheid nooit uit de weg. En daarom zijn we er trots op dat we ook in economische moeilijke tijden veel voor Amstelveen tot stand hebben kunnen brengen. Concrete punten die staan in ons zegeningenregister, aldus Bert de Pijper.

Een zegeningenregister voor Amstelveen. We voelen ons bevoorrecht dat we deze lijst met concrete resultaten voor de Amstelveense samenleving tot stand hebben kunnen brengen. Wethouder Koops heeft zich de afgelopen twee jaar ingezet om de minima te ontzien in een tijd met zware bezuinigingen die ook in Amstelveen moesten worden doorgevoerd. Er is een nieuw beleid voor de gemeentelijke schuldhulpverlening ontwikkeld en de kaders voor het in  de komende jaren te voeren welzijnsbeleid zijn inmiddels door de gemeenteraad vastgesteld.

Maar niet alleen wethouder Koops, maar ook de fractie heeft haar steentje inde afgelopen twee jaar bijgedragen om Amstelveen socialer en meer leefbaarder te maken, waarbij er aandacht is van de mensen voor elkaar. De fractie heeft initiatieven ontplooid voor een verlevendiging van het Stadsplein die meer bij de gewone Amstelvener past, initiatieven tegen de uitbreiding van het aantal koopzondagen en meer in het bijzonder ondersteuning van kleine zelfstandigen die door die uitbreiding getroffen worden alsmede een groot aantal andere initiatieven om de directe leefomgeving van de Amstelvener te verbeteren. Wij staan voor een kwaliteitsimpuls voor de samenleving. Een scala aan concrete resultaten, “zegeningen” voor de Amstelveense samenleving, aldus Bert de Pijper.