Kieskompas in Amstelveen: bepaal uw stem!

Kieskompas Logo 5.pngmaandag 21 februari 2022 20:27

Inwoners van 35 gemeenten hebben geluk: zij kunnen een Kieskompas raadplegen bij het bepalen van hun stem voor de gemeenteraadsverkiezingen. De meeste Kieskompassen zijn vanaf donderdag 17 februari te vinden op kieskompas.nl. Ook in Amstelveen is deze te raadplegen en wel op amstelveen.kieskompas.nl

De stellingen in een Kieskompas zijn samen met de betrokken partijen vastgesteld. De methodiek van Kieskompas garandeert dat de politieke partijen voldoende van elkaar verschillen op deze stellingen. Bovendien is Kieskompas de enige stemhulp die de standpunten van alle partijen controleert. Dit geeft de kiezers de garantie dat de informatie in een Kieskompas volledig en betrouwbaar is.

“Wij hebben de afgelopen weken ruim 10.000 standpunten van 352 politieke partijen gecheckt”, aldus Max Wastiaux, projectmanager van Kieskompas. “Bij twijfel hebben we contact opgenomen en de partijen gevraagd om hun standpunt verder toe te lichten of ander bewijs aan te leveren. Al deze informatie is te vinden in het Kieskompas.”