Opvang kinderen uit het vluchtelingenkamp Moria in Amstelveen

moria2.jpgvrijdag 30 oktober 2020 21:19

Tijdens de begrotingbehandeling heeft de fractie van de ChristenUnie aandacht gevraagd om een aantal kinderen, afkomstig uit het vluchtelingenkamp Moria, in Amstelveen op te vangen.

Een tijd geleden waren we geschokt door de beelden van het brandende vluchtelingenkamp Moria op het Griekse eiland Lesbos. Mannen, vrouwen en kinderen die verdwaasd rondliepen en niet wisten wat ze moesten doen. De ChristenUnie steunt van harte de inzet van het kabinet om 100 kinderen, die zonder ouders in het vluchtelingenkamp Moria zitten, naar Nederland te laten komen. Wij vinden dat het college B&W van Amstelveen zich in Den Haag sterk moet maken om een aantal van deze 100 kinderen, als ze naar Nederland zijn gekomen, in Amstelveen een thuis te geven.
Amstelveen staat op zoveel lijstje bovenaan of bijna bovenaan. De fractie van de ChristenUnie vindt het een ereplicht dat juist in deze tijd van crisis, Amstelveen een “groot hart” heeft, zodat een aantal kinderen uit Moria, “deze hel op aarde”, bij ons in Amstelveen een thuis kunnen krijgen. De fractie heeft aan het college gevraagd om zich hiervoor in Den  Haag sterk te maken.

Wethouder van Ballegooijen gaf aan dit een mooie oproep te vinden. Hij zal zich als de kinderen naar Nederland komen, zich hiervoor sterk maken.