ChristenUnie Amstelveen zoekt een nieuwe fractiemedewerker

woensdag 05 december 2018 12:13

De fractie van de ChristenUnie Amstelveen is op zoek naar een enthousiaste, nieuwe fractiemedewerker ter versterking van het team. De reden van de vacature is het vertrek van de huidige fractiemedewerker.                                                                                       Onze fractie bestaat uit een raadslid, twee commissieleden en de fractiemedewerker. De meeste vergaderingen en werkzaamheden vinden plaats in of rond het raadhuis in Amstelveen.

De fractiemedewerker ondersteunt de fractie op administratief, organisatorisch, communicatief en beleidsinhoudelijk gebied.

Werkzaamheden:

- het voorbereiden en verslagleggen van fractie- en overige vergaderingen;

- het redigeren en versturen van een nieuwsbrief van de fractie,

- het beheer van de website en social media van de afdeling;

- het beheer van het fractiebudget;

- het organiseren van trainingsdagen en studiebijeenkomsten voor de fractie;

- het bijhouden van een relatiebestand en contact houden met de achterban;

- de ondersteuning van de fractieleden in onderzoekswerk, de formulering van schriftelijke vragen, het maken van moties en initiatiefvoorstellen en het schrijven van persberichten;

- het, zo mogelijk, bijwonen van vergaderingen van commissies en de gemeenteraad;

- het op andere wijze ondersteunen van de leden van de fractie ten behoeve van die vergaderingen.

Functie-eisen:

- betrokkenheid bij het werk van de ChristenUnie Amstelveen

- een MBO werk- en denkniveau;

- een goede (schriftelijke) beheersing van de Nederlandse taal;

- goed kunnen omgaan met informatie- en communicatiesystemen.

Wat wij bieden:

Leuk, afwisselend en uitdagend werk om de politiek in Amstelveen te leren kennen Je hebt de mogelijkheid om je in te zetten voor de ChristenUnie Amstelveen e.o.  Voor de uitoefening van de functie is een onkostenvergoeding vrijwilligers beschikbaar. Het exacte bedrag van de tegemoetkoming, afhankelijk van de te verrichten werkzaamheden, door ons samen bepaald. Wat ons betreft, kun je zo spoedig mogelijk beginnen.

Geïnteresseerd?

Ben je een betrokken christen die zich actief wil inzetten voor Amstelveen en kun je zowel zelfstandig, als in teamverband werken? Dan zijn we op zoek naar jou!

Mocht je belangstelling hebben voor deze functie, stuur dan vóór 22 december een brief met CV èn je motivatie naar christenunieamstelveen@gmail.com.